Velhaver-racisme

Af Amalie Lyhne 93

Da tv-værterne om aftenen den 18. juni sidste år – dagen for folketingsvalget – stod og talte foran et Danmarkskort, som helt usædvanligt havde gule pletter overalt, gav det faktisk mening for mig. Dansk Folkeparti stormede frem, fordi mange mennesker følte sig glemt og koblet af. Det handlede ikke så meget om udlændinge – som flere analyser også viste i de følgende dage – men om en verden langt fra akademiker-København, hvor den økonomiske udvikling og alle globaliseringens fordele er suset forbi helt uden at gøre holdt.

Jeg mener bestemt ikke, at Dansk Folkepartis politik vil løse disse problemer – tværtimod. Men jeg forstår reaktionen. Ligesom man også på samme tid både forstår og fordømmer, når en skoledreng med problemer derhjemme skaber sig og mobber de andre i klassen.

Anderledes forholder det sig, når mobberen er en ressourcestærk knægt med gode karakterer, dyrt tøj og masser af fodboldpokaler på hylden. Det er svært at bære over med.

Det nye højrepopulistiske parti ”Nye Borgerlige” er stiftet af en arkitekt fra Nordsjælland og en ingeniør med en Ph.D. og en tæskerig storebror. Partiet vil sætte skatten markant ned og har så stram en socialpolitik, at to folkevalgte medlemmer – tidligere DF’ere – har meldt sig ud i protest. Man taler i skingre vendinger om en forestående borgerkrig og vil forsvare vestlige værdier over for de muslimske horder ved at blæse på selvsamme værdier.

Partiformand Pernille Vermund mener ikke, at hun er racist, for hun vurderer ikke mennesker på deres hudfarve. Det er et fint og enkelt svar – og på sin vis også rigtigt.

Men hvad skal man bruge det til, når hun er fuldstændig ligeglad med, at hendes medlemmer sviner muslimer til på de sociale medier i en tone, hvor end ikke Dansk Folkepartis Cheanne Nielsen kan være med?

Hvad skal man bruge det til, når hun selv kalder muslimer for ukrudt?

Hvad skal man bruge det til, når hun med et stort smækkys og masser af rosende ord byder Lars Hedegaard velkommen i partiet – manden, som ikke bare har sagt de mest uhyrlige ting om muslimer, men som også opfordrer til selvtægt og kalder demokratisk valgte politikere for ”landsforrædere”, som skal ”straffes”?

Hvad skal man bruge det til, når et fremtrædende medlem af partiet står i DR2 Debatten og retter en anklagende pegefinger imod to veletablerede debattører med muslimsk baggrund og siger: ”Vi har kun et problem et eneste sted. Og det er derovre”?

Nye Borgerlige har tre ”ultimative krav” til en ny regering: stop for asylansøgere, ingen offentlig forsørgelse for ikke-statsborgere og straks-udvisning af alle kriminelle udlændinge. Ifølge eksperter kan det første krav kun lade sig gøre, hvis vi melder os ud af EU, det andet krav er i strid med Grundloven, og det tredje krav kan i praksis slet ikke lade sig gøre. Det er Pernille Vermund ligeglad med. Hun vil heller ikke svare på, hvordan det skal foregå, når de tusindvis af herboende udlændinge, som ikke er statsborgere, får frataget deres forsørgelse – skal de deporteres? Hvordan? Skal de leve på gaden? På samme måde er det totalt uklart, hvad det skal betyde, at Nye Borgerlige ikke vil pege på en borgerlig statsminister, som ikke accepterer disse ultimative krav, men heller ikke vil sende Mette Frederiksen i Statsministeriet. Det giver nemlig, som Niels Krause-Kjær sagde i Deadline efter forgæves at have forsøgt at indhente et ædrueligt svar fra partiformanden, ingen mening.

Der kan altså ikke herske tvivl om, at Nye Borgerlige er et populistisk parti: Man siger det, som mange vælgere gerne vil høre, helt uden at kere sig om virkelighed, logik eller sammenhæng.

Det der med populismen er man vist bare stolt af hos Nye Borgerlige. Kongstanken er nemlig, at de etablerede partier (inklusiv Dansk Folkeparti) ikke ”lytter” til befolkningen og ikke ”gør noget”, og at de derfor selv er skyld i højrepopulismens fremmarch og – hvis det kommer dertil – selvtægt og borgerkrig.

Men heller ikke dét giver nogen mening, med mindre Pernille Vermund ligefrem vil påstå, at vi ikke lever i et demokrati. Ja, befolkningen er i tiltagende grad bekymret over antallet af flygtninge og migranter og over islams rolle i Danmark. Derfor er det største parti i blå blok meget islamkritisk, ligesom regeringen strammer udlændingepolitikken igen og igen – med Socialdemokraternes varme opbakning. Jo, der bliver bestemt lyttet og gjort en masse. Men det er selvfølgelig rigtigt, at regeringen ikke gør lige præcis det, som Nye Borgerlige synes, at der skal gøres. Det må altså være dét, Pernille Vermund mener, når hun siger, at de andre partier ikke ”lytter” og ikke ”gør noget”.

Det bliver spændende at se, hvad Nye Borgerlige selv vil gøre, når partiet kommer i Folketinget – for det skal de nok komme. Når man først befinder sig på Christiansborg, er man jo nødt til at indgå i en eller anden form for logisk virkelighed. Men mon ikke Vermund vil agere ligesom sit erklærede idol Mogens Glistrup – og ende med at lave en masse rabalder uden at få nogen indflydelse?

Man må i hvert fald håbe på det. For mens Dansk Folkeparti – på trods af sit islamhad og sin populisme – faktisk har haft en gavnlig funktion i dansk politik ved at pege på nogle problemer, som eliten ikke tidligere havde blik for, fører Nye Borgerliges velhaver-racisme ikke noget som helst godt med sig.

93 kommentarer RSS

  1. Af Peter Neerup Buhl

    -

    Det er vel lige meget, om det er velhavende eller marginaliserede personer, der påpeger reelle problemer? Hvorfor skal der i dansk debat mere og mere fokuseres på budbringeren og psykologiseres ud fra egne hjemmestrikkede formodninger om modparten i stedet for at tale om sagen selv? Skal motiver mistænkeliggøres, fordi man selv ikke har saglige argumenter? Og det er i hvert fald bedre, at velhavere reelt er solidariske med svage danskere og afviser islam-indvandringen, end at de fra deres velhaverkvarterer propaganderer en letkøbt tolerance, hvis byrder altovervejende bæres af svagere landsmænd! Den nationale velhaversolidaritet fra NB betyder mere end nuancer i skattepolitik og har været et stærkt savnet element i det ellers globalistiske og politisk korrekte, usolidariske Overdanmark.

  2. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    “…befolkningen er i tiltagende grad bekymret over antallet af flygtninge og migranter og over islams rolle i Danmark.”

    Det skyldes selvfølgelig – blandt meget andet – islamistiske danskeres antisemitiske terrorattentater, og deres terrorkrig mod basale menneskerettigheder.

    De danske islamister fører en voldelige værdikamp mod afgørende vigtige, danske værdier med trusler og terror – som f.eks. ligestilling mellem kønnene, seksuelt frisind, ytringsfrihed, samt retten til at kritisere og latterliggøre undertrykkende, religiøse autoriteter, som f.eks, Muhammed…

    Forsvaret for de frisindede, danske værdier har intet – absolut intet – med racisme at gøre; det værste racismeproblem i Danmark er uden sammenligning de danske islamisters morderiske antisemitisme og deres terrorattentater mod jøder og jødiske institutioner.

  3. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Lyhne skriver om “…befolkningen er i tiltagende grad bekymret over antallet af flygtninge og migranter og over islams rolle i Danmark.”

    Bekymringen skyldes selvfølgelig primært de islamistiske danskeres antisemitiske terrorattentater, og deres terrorkrig mod basale menneskerettigheder.

    De danske islamister fører en voldelige værdikamp mod afgørende vigtige, danske værdier med trusler og terror – som f.eks. ligestilling mellem kønnene, seksuelt frisind, ytringsfrihed, samt retten til at kritisere og latterliggøre undertrykkende, religiøse autoriteter, som f.eks, Muhammed…

    Forsvaret for de frisindede, danske værdier har intet – absolut intet – med racisme at gøre; det værste racismeproblem i Danmark er uden sammenligning de danske islamisters morderiske antisemitisme og deres terrorattentater mod jøder og jødiske institutioner.

  4. Af Niels Andersen

    -

    Lyhne nægter ligesom resten af det raicismehylende kor af pladderhumanister at anerkende, at den muslimsk masseindvandring beviseligt underminerer vores land kulturelt, økonomisk og sikkerhedsmæssigt.

    I deres følelsers magt skriger de racister mod alle, som ytrer sig en smule kritisk overfor muslimernes hærgen af vores samfund og værdier, mens de vender det blinde øje mod sandheden. Sandheden er, at muslimerne bærer på en middelalderlig modbydelig racistisk og kvindeundertryggende religion samtidig med, at de nægter at integrere sig i vores samfund, men alene udnytter det økonomisk.

  5. Af Odd Norbom

    -

    Med hensyn til racisme vil jeg vegne vide hvordan dette skal defineres?
    I Koranen står der, at man skal dræbe de vantro og være “skånselsløs”. Sura 2.216: ”Jeres forskrift er at føre krig selv om det skulle være jer imod”. Sura 9.73: ”Profet! Bekæmp de vantro. Vær skånselsløs mod dem! Deres herberg bliver helvede. Hvilket ondt endeligt.

  6. Af Jørgen Madsen

    -

    Tillykke, Amalie Lyhne, dette er den hidtil mest infame klumme fra din hånd.

  7. Af Benny B

    -

    Nu er der jo en grund til, at folk vil stemme på nye borgerlige.

    Jeg ved ikke hvilket rigmands reservat, bloggeren bor i , men når jeg går ud af min dør, er der hættemåger med barnevogne overalt og når mørket falder på kommer tyrekalvene på gaden i større grupper, som man helst skal undgå hvis man vil beholde sin mødom eller førlighed intakt..
    Indimellem bliver butikker og biler brændt af og i det hele taget ligner det slet ikke det Danmark, jeg er vokset op i.

  8. Af Jesper Larsen

    -

    Amalie Lyhne manipulerer, når hun beskylder Vermund for at have kaldt muslimer for ukrudt. Check selv citatet, det er på ingen måde det, der bliver sagt.

    Den omtalte borgerkrig er faktisk allerede i gang, hvis man ellers har øjne i hovedet. Nationen er delt i to dele, som smider verbalt skidt i hovedet på hinanden. En krig på ord, og lad os håbe, det bliver ved det.

    Jeg er ikke selv vild med den voldsomme retorik fra de Nye Borgerlige, og jeg er på ingen måde liberalist. Alligevel vil jeg sige, at jeg er parat til at stemme på Fanden selv, hvis det kan nedbringe indvandringen. Problemet er altoverskyggende og breder sig over så mange områder: skolerne, boligområderne, kriminaliteten, terror, sammenhængskraften i samfundet og ikke mindst økonomien. Om NBs politik er realistisk, vil tiden vise, men partiet kan muligvis have held til at presse udviklingen i en anden retning. Og det er i hvert fald ikke et brugbart argument at tale om, at EU vil stå i vejen. For NB vil jo melde os ud af foretagendet.

  9. Af Henrik Pedersen

    -

    Ottosen, 1890 – ej racist:

    Det haver så nyligen regnet,
    det har stormet og pisket i vor lund.
    Frø af ugræs er føget over hegnet,
    åg på nakke og lås for vor mund.
    Årets løb har sin lov,
    der blev lyst i vor skov,
    ak, hvor kort, indtil alt er stormens rov.

  10. Af Lars Busk

    -

    Det kan aldrig være racisme at bedømme mennesker udfra egenskaber, som er underkastet et valg. man kan ikke angribe folk for at være arabere, men man kan sandelig angribe dem for at være muslimer.

    Der er naturligvis muslimer, som fredeligt klpper deres kameler, lader andre passe sit, men desværre har vi i Danmark fået langt mere end vor retfærdige del af Mellemøstens bundskrab, som heller ikke i dere hjemlande ville kunne leve i fred blandt ordentlige folk.

    Det er helt berettiget at betegne dem som ukrudt, som den flok unyttige parasitter, som de er.

    Desværre er de fredeligere muslimer så slappe, at de ikke som i deres hjemlande jager disse parasitter ad helvede til med hånsord, sten og stokkeslag.

  11. Af Svend Jensen

    -

    Kan man ikke ikke lide:
    et parti, tilføjer man endelsen ‘populistisk’ til partiets navn og kalder det ‘ekstremt’.
    et partis udtalelse, kalde man det ’skingert’ eller ‘racistisk’.
    et partis MF’ere, siger man at de ikke er ’stuerene’ eller hadefulde.

    Venstrefløjen i Danmark er ekstreme venstrepopulistiske med hadefulde MF’ere, der ikke er stuerene pga. deres skingre racistiske udtalelser mod islamkritikere.

    Er Danmark blevet er Danmakværk, hvor tilsvininger og mobning erstatter reelle og faktuelle politiske udvekslinger af uenigheder?
    Grib i egen barm først ,når man kritiserer andre, ellers har andre moralsk ret til at gøre det.

  12. Af Lars Kristensen

    -

    Har dette opslag nogen mening udover det udstiller den spejblanke Amalie Lyhne der kommer fra et parti der blevet anklaget for populisme.

    Der tales om faren for borgerkrig af den franske sikkerhedstjenestes øverste chef, Patrick Calvar og EU har som bekendt ikke styr på de ydre grænser.

    Dette ved denne Amalie Lyhne naturligvis ikke da hun er spejlblank og ubelæst.

    Derfor skal hun også opfinde citater der ikke findes som den med “ukrudt” og muslimer.

    Er dette et bevis på det “Nye” Berlingske og en bundskraber af en blogger ved navn Amalie.

    Had du danskerne – “Amalie”?

    I det venstreorienterede medie kan hun i dag muligvis stave sig igennem et debatindlæg fra en muslim der viser hvor racistiske vores “gæster” er.

  13. Af Niels O

    -

    Helt enig med Lyhne.

    Det, som jeg er mest skræmt over, er, at Vermund før stillede op for Konservative. Jeg stemmer selv C, og fatter simpelthen ikke, hvad der må være sket i hendes hoved, og hvornår det mon er sket, at hun besluttede sig for at starte et populistisk, nationalistisk parti i stedet for.

    Det er måske vilde personlige ambitioner om at blive statsminister, der har overtaget fornuften.

  14. Af poul bartels p.

    -

    Rønnebærene er sure.

    Hvad Ann Pernille vil med Lars Hedegaard fatter jeg ikke, og hvis de konservative kommer under spærregrænsen, vrimler Naser Khader nok også til. NB skal passe på med at samle på fuserne.

    Jeg tilslutter mig den almindelige vurdering, der især betragter NB som et LA med en skrappere indvandrerpolitik. Begge er populistiske partier. Jeg forstår ikke, hvad Henrik Dahl vil på den galej.

  15. Af Jørn Rasmussen

    -

    Lyhne: “når hun selv kalder muslimer for ukrudt?”

    Vermund: “Den islamiske vækkelse spreder død og ødelæggelse, hvor man tillader den at slå rod. Derfor handler det simpelthen om at luge ukrudtet ud”

    En vækkelse er mere at sammenligne med en ideologi og ikke muslimer af kød og blod.
    Det er disideret sjusk fra Lyhnes side at overse denne væsentlige detalje og det skaber misinformation til læseren om hvad et nyt parti står for.
    Det er helt i orden med kritik, men det skal foregå på en objektiv og oplysende måde. Fortsætter Lyhne på denne måde graver hun sin egen grav for ingen gider læse hendes blokindlæg på sigt. Hvis redaktionen ikke vipper hende ud forinden.

  16. Af Niels Larsen

    -

    Fr. Lyhne nedgør vor gode, gamle sangskriver, Johan Ottosen, som i 1890 skrev teksten til “Det haver så nyligen regnet” med linien “Frø af ugræs er føget over hegnet”.

    Ordbogen: ugræs [ZuYgräs] sb. -seto = UKRUDT· ugræs fyger over hegnet udtryk for at der kommer en masse ind i éns kultur el. land som man ikke er begejstret for ¯ engelske ord, fremmede skikke og andet ugræs fyger over hegnet og oversvømmer Danmark

    Der er skam tale om et godt, dansk udtryk til at beskrive uønskede gevækster med enten rødder eller ben, fr. Lyhne.

    Men den slags skal man naturligvis have en vis dannelse for at kende til. 🙁

    Og der er skam deciderede landsforrædere blandt vore politikere, meningsdannere og andet skidtfolk, fr. Lyhne.

    Ordbogen: landsforræder sb. -en, -e, -neo en person der forråder sit land ved at samarbejde med landets fjender = QUISLING, KOLLABORATØR, LANDSSVIGER ¯ han blev dømt som landsforræder for at have udleveret militære hemmeligheder

    Der er masser af vore politikere, som samarbejder med den muslimske fjende – og en fjende af demokratiet er islam efter eget udsagn.

    Lyhne: “Hvad skal man bruge det til, når et fremtrædende medlem af partiet står i DR2 Debatten og retter en anklagende pegefinger imod to veletablerede debattører med muslimsk baggrund og siger: ”Vi har kun et problem et eneste sted. Og det er derovre”?”

    Man kunne jo tænke over, om ikke der er noget om snakken, ikke sandt? Men det kræver naturligvis at man er i stand til at tænke ud af den politisk korrekte boks – og det evner fr. Lyhne helt åbenbart ikke.

    Lyhne: “Nye Borgerlige har tre ”ultimative krav” til en ny regering: stop for asylansøgere, ingen offentlig forsørgelse for ikke-statsborgere og straks-udvisning af alle kriminelle udlændinge. Ifølge eksperter kan det første krav kun lade sig gøre, hvis vi melder os ud af EU, det andet krav er i strid med Grundloven, og det tredje krav kan i praksis slet ikke lade sig gøre.”

    Vi skal skam også ud af EU – med mindre skidtet da bryder sammen af sig selv. Og når fr. Lyhne er så bombastisk mht. at krav nr. 2 er i strid med Grundloven, så oplys da gerne, hvilke(n) paragraf(fer), der kommer på tværs? Mig bekendt er den danske Grundlov møntet på danske statsborgere og mig bekendt har ingen udlænding nogen juridisk ret til ophold her i landet (undtaget muligvis nogle statsløse, som desværre har et krav på statsborgerskab).

    Straksudvisning kan da let lade sig gøre. Sæt dem på et fly til hjemlandet. Også selvom de der risikerer dødsstraf. Det gør de vel så af en grund.

  17. Af Flemming Lau

    -

    Velhaver racisme ?

    Nej Vermund er bare ualmindeligt klar i “spyttet”

    -Stop for asylanter! Om det så koster EU medlemskabet. Vi bliver ikke de sidste!

    -Udvisning af 300 000 rettroende muslimer, intet problem, vi begynder at bygge landgangs fartøjer på Lindø værftet. Når de står færdige, er de rettroende nok smuttet til Tyskland og Sverige, og når de er blevet trætte af det kulturberigende element, så køber de nok landgangsbådende. Win Win!

    -Stop for offentlig forsørgelse af ikke statsborgere! Det gør Canada ellers. Men jeg tror dog at resten af de tilbageværende moderate muslimer, for hovedparten gør hvad de gør idag, arbejder. Og hvis de bliver ramt af ulykke, så vil vi i den grad have råd til yde dem offentlig forsørgelse!

  18. Af Jørn Rasmussen

    -

    Lyhne: “hun selv kalder muslimer for ukrudt”

    Vermund: “Den islamiske vækkelse spreder død og ødelæggelse, hvor man tillader den at slå rod. Derfor handler det simpelthen om at luge ukrudtet ud”

    En vækkelse er at sammenligne med en ideologi og ikke en muslim af kød og blod.
    Det er helt i orden at være kritisk overfor et nyt parti. Men kritikken skal være objektiv og oplysende så læseren ikke bliver misinformeret.

    Det er simpelthen sjusk fra Lyhnes side. Men hun graver sin egen grav hvis hun fortsætter på den måde, da ingen så gider læse hendes klumme på sigt, hvis redaktionen da ikke har vippet hende ud forinden.

  19. Af Niels Lemche

    -

    Nye borgerlige, ha: Vi ser en knobskydning ude til det ekstremistiske højre. Bare det vil fortsætte, for så æder de hinanden op. Ude til venstre har man sådan set samme billede; men de har været så kloge (hvordan kan det være, at IQ hos de venstreorienterede generelt er højre end hos de højreorienterede?) at slutte sig sammen i enhedslisten. Så kan de holde det meste af rabalderet indendøre.

    Så lige nu mangler vi ti nye partier derude, hvor NB befinder sig, eller flere. Jeg kan slet ikke få nok af dem.

  20. Af Helge Nørager

    -

    Mange har i tidens løb ment at alskens bras fra USA blev normen i lille Dannevang efter få år, de var lidt foran os derovre på den anden side af andedammen.
    Trumps visioner og hans teknik, med at sige hvad som helst hvornår som helst, ville ifølge ovenstående udsagn være nået frem før eller siden.
    Nu blev det før 🙁

  21. Af Niels Andersen

    -

    Kære Helge Nørager

    Ligningen om, at hvad der sker i USA, sker også i Danmark med års forsinkelse, holder stadig. Se bare, hvordan kulturberigelsen af Danmark blomstrer. Multikulturen vokser sig snart til amerikanske tilstande, og inden længe har vi et talt klasseopdelt samfund, hvor de rigeste forskanser sig i gated communities.

    Kriminaliteten vil hærge vores samfund som det sker i de amerkanske storbyer, men banderne vil ikke være afroamerikanere eller mexicanere. De vil være muslimer, afrikanere og østeuropæere, og de er allerede godt i gang.

  22. Af Erik Christiansen

    -

    Danskerne er ikke racister, men de er af gode grunde foruroligede over at politikerne, hjulpet af journalisterne, er ved at forære deres land og fremtid væk til afrikanere og arabere. Vi er ved at få svenske tilstande hvor kvinder overfaldes systematisk, og hvor mænd, børn og unge også udleveres til kriminelles forgodtbefindende. En fremtid med endeløse rædsler er hvad der lægges op til. Se den korte, og snaphanen under 11. sept.

  23. Af P Christensen

    -

    “Racist” er noget som venstreorienterede råber højt, for ubehjælpsomt
    at søge at fjerne fokus fra, hvordan de på få årtier har smidt arbejderklassen
    som målgruppe i skraldespanden og for hvorledes venstrefløjen har pivåbnet døren for og lagt sig fladt ned for en udefrakommende totalitær lovreligion, hvis kvindesyn er omvendt proprotionalt af alt, hvad venstrefløjen selv proklamerede i 70erne.

  24. Af Lars Nygaard

    -

    Hun kalder ikke muslimer for ukrudt.

    PV skriver at hvor den islamiske vækkelse slår rod skal den luges væk som ukrudt.

    Hun omtaler altså fundamentalistisk islam og ikke personer (muslimer).

    Det er så forfærdeligt trist, at udsagn, som er helt i orden, skal gennem en løgnemaskine for at komme til at fremstå rabiate.

    Er det ikke folk som Amalie Lyhne der synes at vi skal have en ordentlig tone ?

    Hvis det er tilfældet, starter en god tone så ikke med at sige sandheden ?

  25. Af Anders Munch

    -

    Har selv stillet for NB, ikke så glad for en kvindelig formand, men når det ikke kan være anderledes. Ikke at det vil stoppe borgerkrigen, vi er nået point of no return, de landsforræderiske Mf’ere skal dingle fra lygtepælene for ikke at have stoppet den Muslimske Horde ved grænsen. Afd fik næsten 15% til valget i Berlin, Nazisterne behøvede bare 37% for at tage magten. Bare vent til den næste økonomiske katastrofe rammer. Borgerkrig i hele Europa senest 2020.
    https://www.youtube.com/watch?v=sle1E9QgHNE
    Det bliver hardcore.

  26. Af Erik Christiansen

    -

    Det korte af det lange er at europater, kommunister og ligestillingsfanatikere forklædt som humanister er ved at arrangere Tysklands, Frankrigs, Sveriges og Danmarks undergang. Se CAMP OF SAINTS, snaphanen under 11. sept.

  27. Af Erik Christiansen

    -

    Som bekendt har de feminiserede mænd og de maskuliniserede kvinder i Sverige ført landet frem til jungleagtige tilstande. Det burde da give anledning til eftertanke. Alligevel tillader vi danskere at løftebrydere, merkel-fans, bedragere, rødstrømper, hyklere, tåber og kamæleoner bestemmer hvor Titanic-Danmark skal sejle hen. Rejsen ender efter alt at dømme på polarhavets bund. (Eller når danskerne at vågne op til dåd?)

  28. Af M Hansen

    -

    @ Anders Munch- du er et meget mærkeligt og utilregneligt menneske- den ene dag agiterer du for det ene og kalder meddebatører for racister- den næste udstiller du dig selv med et indlæg her på bloggen- hvem er du egentlig?

  29. Af Niels Juul Hansen

    -

    Tak, Amalie Lyhne, for et borgerligt indspark i debatten.

    Så længe det drejer om kannibalisme fra NB’s side (som det fremgår af de seneste vælgervandringer), så tror jeg ikke på, at de vil få nogen væsentlig indflydelse på dansk politik – såfremt de en dag bliver valgt ind i Folketinget.

    Faktaresistens har altid eksisteret, men ikke så tydeligt som vi ser det i dag, hvor ‘mavefornemmelse’ har overtaget fra hjerneaktivitet.

  30. Af Lars Bordal

    -

    Jeg står på Amalie Lyhnes side i spørgsmålet om Ny Borgerlige omend jeg er tilbageholdende med at anvende racisme begrebet.
    I stedet vil jeg fremhæve kulturalismen, som en fremherskende ide i tiden, der er en videreførelse af det oprør mod fornuften, som blev indledt i Europa for 200 år siden.

    Kendetegnende for denne ide var romantikernes oprør mod oplysningstanken som dengang var repræsenteret af tænkere som Immanuel Kant og David Hume.
    Oprøret var et opgør med den tradition inden for tænkningen, at man var nødt til at konfrontere fremsatte ideer og påstande med virkeligheden. Om påstande var i overensstemmelse med kendsgerninger.
    En tanke, som især Immanuel Kant stod for bl.a. i sin bog “Kritik af den rene fonuft”.
    Dette omstyrtede romantikerne totalt i slutningen af 1700 tallet, hvorefter de hævdede, at det var tilstrækkeligt at berigtige en påstand ved at henvise til følelsen. (Rosseau)

    Netop denne doktrin er et hovedelement i vore dages populisme.

    Denne tankegang er blomstret op igen med forrygende fart de sidste år og må anses som et globalt fænomen.
    Man finder den især indenfor kulturalismen, hvor den Europæiske højrefløj har ladet sig smitte af den Abendlandkuller, som opstod lige efter første verdenskrig i form af
    Oswald Spenglers bog “der Untergang des Abendlandes” .
    I denne forudser Oswald Spengler vestens undergang og bogen er præget af et sortsyn, der er en del af den moderne abendlandskuller på højrefløjen.

    Nye Borgerlige er udtryk for et led i denne tendens, som bevæger sig i en uendelig spiral.
    Nu har DF lige været nødt til at forsvare mod beskyldninger fra Nye Borgerlige om ikke at stramme nok op i udlændingespørgsmålet.
    DFs vælgere har på mange måder lignende synspunkter på udlændingeområdet, som Nye Borgerlige.
    DF er bare rendt ind i realiternes mur, som Amalie Lyhne (AL) anfører i sit indlæg, inde på Christianborg med hensyn til, hvad der politisk kan lade sig gøre.
    Og dette finder den gruppe vælgere, der bakker op om Ny Borgelige, for utilfredsstillende.
    Problemet er så, som AL anfører, at Nye Borgerlige i folketinget vil løbe panden mod præcis den samme mur af realiteter, som DF har lært at affinde sig med.
    Dette vil ingenlunde tilfredsstille den vælgergruppe, der stemmer på Ny Borgerlige og resultatet i denne populismens udviklingskæde bliver antagelig fremkomsten af et nyt endnu mere ekstremt parti.

    Denne polarisering mellem den gruppe af vælgere og de realiteter der eksisterer – ikke i den bedste af alle verdener, men i den verden som er vores- kan risikere at forvitre demokratiet, hvis dem, der tør trodse populismen, ikke passer på det.

    Lars Bordal

  31. Af Flemming Lau

    -

    Anders Munch.
    Øøh….Vær lige varsom med hvad du ønsker dig! Det kan være du får det! Og tro mig, det er ikke noget at stræbe efter!

  32. Af Lars Bordal

    -

    Jeg står på Amalie Lyhnes side i spørgsmålet om Ny Borgerlige omend jeg er tilbageholdende med at anvende racisme begrebet.
    I stedet vil jeg fremhæve kulturalismen, som en fremherskende ide i tiden. der er en videreførelse af det oprør mod fornuften, der blev indledt i Europa for 200 år siden.

    Kendetegnende for denne ide var romantikernes oprør mod oplysningstanken som dengang var repræsenteret af tænkere som Immanuel Kant og David Hume.
    Oprøret var et opgør med den tradition inden for tænkningen, at man var nødt til at konfrontere fremsatte ideer og påstande med virkeligheden. Om påstande var i overensstemmelse med kendsgerninger.
    En tanke, som Kant stod for bl.a. i sin bog “Kritik af den rene fonuft”.
    Dette omstyrtede romantikerne totalt i slutningen af 1700 tallet, som derefter hævdede at det var tilstrækkeligt at berigtige en påstand ved at henvise til følelsen.

    Netop denne doktrin er et hovedelement i vore dages populisme.

    Denne tankegang er blomstret op igen med forrygende fart de sidste år og må anses som et globalt fænomen.
    Man finder den især indenfor kulturalismen, hvor den Europæiske højrefløj har ladet sig smitte af den Abendlandkuller, som opstod lige efter første verdenskrig i form af
    Oswald Spenglers bog “der Untergang des Abendlandes” .
    I denne forudser Oswald Spengler vestens undergang og bogen er præget af et sortsyn, der er en del af den moderne abendlandskuller på højrefløjen.

    Nye Borgerlige er udtryk for et led i denne tendens, som peger mod en uendelig spiral.
    Nu har DF lige været nødt til at forsvare mod beskyldninger fra Nye Borgerlige om ikke at stramme nok op i udlændingespørgsmålet.
    DFs vælgere har på mange måder lignende synspunkter på udlændingeområdet, som Nye Borgerlige.
    DF er bare rendt ind i realiternes mur, som Amalie Lyhne (AL)anfører i sit indlæg, inde på Christianborg med hensyn til, hvad der politisk kan lade sig gøre.
    Og dette finder den gruppe vælgere, der bakker op om Ny Borgelige, for utilfredsstillende.
    Problemet er så, som AL anfører, at Nye Borgerlige i folketinget vil løbe panden mod præcis den samme mur af realiteter, som DF har lært at affinde sig med.
    Dette vil ingenlunde tilfredsstille den vælgergruppe, der stemmer på Ny Borgerlige og resultatet i denne populismens udviklingskæde bliver antagelig fremkomsten af et nyt endnu mere ekstremt parti.

    Denne polarisering mellem den gruppe af vælgere og de realiteter der eksisterer – ikke i den bedste af alle verdener, men i den verden som er vores- kan risikere at forvitre demokratiet, hvis dem, der tør trodse populismen, ikke passer på det.

    Lars Bordal

  33. Af Niels Larsen

    -

    For en kommentar – se min FB, da fr. Lyhne ikke er meget for at vise den.

  34. Af Jan Petersen

    -

    Alle politiske bevægelser starter på basis af en eller anden populist-bølge. Hvordan skulle de ellers starte? Jeg har selv udfyldt en vælgererklæring, så NB nu er blevet opstillingsberettiget til Folketinget. Om jeg ender med at stemme på NB, ved jeg helt ærligt ikke. Men jeg har stor respekt for medborgere, der gider engagere sig politisk, og risikere at blive svinet til i medierne. Ikke alle kan klare den tørn – så pøj pøj til NB 🙂

  35. Af Jan Petersen

    -

    Faldt iøvrigt over denne kommentar i Amalie Lyhne indlægget – “Hvad skal man bruge det til, når hun selv kalder muslimer for ukrudt?”

    Tjekkede så lige hvad Pernille Vermund selv udtalte: “Den islamiske vækkelse spreder død og ødelæggelse, hvor man tillader den at slå rod. Derfor handler det simpelthen om at luge ukrudtet ud, hvor det findes og sikre, at det ikke kan få fat igen.”

    Jeg har unægtelig lidt svært at finde ordet “muslimer” i ovennævnte. Der står faktisk “den islamiske vækkelse”.

    Kære Amalie, det er uredelig journalistik at manipulere med andres udtalelser 🙁

  36. Af Erik Christiansen

    -

    Venstrepartiet med lars ulykke er ved at smadre både postvæsnet, sundhedsvæsnet, retsstaten, provinsens infrastruktur og hele velfærdssystemet. Enhedslisten med pernille skipper og uffe el bæks parti trækker også Danmark i retning af en økonomisk og kulturel statsbankerot. Ja, nærmest alle partier SVIGTER deres pligt til at varetage det danske folks interesser.

    Derfor er den samlede politik en skummel omgang der driver stadig flere danskere fra hus og hjem, der presser folk ud i arbejdsløshed, skilsmisse og selvmord, der påfører dem indbrud, overfald, mishandling, voldtægt, mordforsøg/mord, hjemmerøverier, stenkast og påsatte brande, som sender patienter i døden via kolossale forringelser af sundhedsvæsnet, osv., osv. Danmark er et vanrøgtet og misregeret land. Bunden er ved at gå ud af statskassen, men også af politikernes moral og vores velfærd og civilisation.

  37. Af Benny Bums

    -

    Panik ved højlys dag i L.A. og V.
    Den handlingslammede forræderagtige regering og L.A. har lugtet lunten.
    De er ved at blive overhalet indenom af et parti, der vil gøre noget ved de ubudnes amok løb mod vores kasser, fængsler. og juletræer.

    Desperat forsøger de det gamle venstrefløje trick, som Nyrup huskes for., men ak og ve de er gennemskuet.
    Observe improvise adapt overcome. – det er på tide at regeringen tilpasser sig situationen

  38. Af R. Harald Kristensen

    -

    I Danmark mangler der partier, der samler Danmark, ikke et velhaverparti stiftet af en tidligere konservativ arkitekt og ingeniør fra det yderste højre.

    Opskriften på et nyt parti fra det yderste højre.
    Hvad gør man, hvis man som konservativ ikke ligger højt nok på vælgerlisten hos et svindende politisk parti?

    1. Man stifter sit eget parti, hvor man selv står nr. 1. Skulle man være så heldig at komme ind, har man skabt sig et velbetalt job. Alle, der ved noget om arkitekt og ingeniørarbejde ved, at for at få et firma til at løbe rundt, skal der skaffes opgaver og der skal løbes stærkt. Største chanche få at få opgaver og blive større, er enten at være oral arkitekt/ingeniør, eller være dygtig og i begge tilfælde skal man have en stor kontaktflade. Med mindre ombygningsopgaver kommer man ikke langt økonomisk, indenfor arkitekt/ingeniørfaget. Det er desværre fakta. Folketingsarbejde giver meget bedre løn og mindre arbejde, end byggebranchens løn, generelt.

    2. Hvad går bedst i vælgerne for højrepartier? Fremmedhad og skattelettelser.

    3. Svindende konservativt parti giver mulighed for vælgerhop fra højre til det yderste højre. Frafaldne DFere kan man håbe på, som vælgere. Det vil partiet selvfølgelig spekulere i.

    4. Man laver et uldent partiprogram, hvor man lover at deportere alle indvandrere, der ikke har fundet et job indenfor 2 år. Hvortil skal man sende disse 250.000-500.000 mennesker. Alle de naive racister hopper på limpinden. Det interessante er, at det er de gamle, som NB ikke ønsker at hjælpe, (se deres partiprogram), der kommer til at stemme på det nye parti, indtil de sidder på gaden på en ølkasse, sammen med romaerne.

    5. Gad vide, om Lars Seier Christensen bankmand, bosat i Schweiz bidrager økonomisk til partiet, hvor hans bror Peter Seier Chrisensen er en af stifterne. Måske er LSC blevet træt af LA? Måske træder han til og hjælper dette superliberalistiske parti. Det kunne være interessant at vide, om det er tilfældet.

    Et parti, der sammenligner en hel gruppe mennesker med ukrudt. Hvad har de at byde på, ærligt talt?

    Der er behov for partier, der samler, ikke et rigmandsparti, der vil splitte landet.

  39. Af R. Harald Kristiansen

    -

    I Danmark mangler der partier, der samler Danmark, ikke et velhaverparti stiftet af en tidligere konservativ arkitekt og ingeniør fra det yderste højre.

    Opskriften på et nyt parti fra det yderste højre.
    Hvad gør man, hvis man som konservativ ikke ligger højt nok på vælgerlisten hos et svindende politisk parti?

    1. Man stifter sit eget parti, hvor man selv står nr. 1. Skulle man være så heldig at komme ind, har man skabt sig et velbetalt job. Alle, der ved noget om arkitekt og ingeniørarbejde ved, at for at få et firma til at løbe rundt, skal der skaffes opgaver og der skal løbes stærkt. Største chanche få at få opgaver og blive større, er enten at være oral arkitekt/ingeniør, eller være dygtig og i begge tilfælde skal man have en stor kontaktflade. Med mindre ombygningsopgaver kommer man ikke langt økonomisk, indenfor arkitekt/ingeniørfaget. Det er desværre fakta. Folketingsarbejde giver meget bedre løn og mindre arbejde, end byggebranchens løn, generelt.

    2. Hvad går bedst i vælgerne for højrepartier? Fremmedhad og skattelettelser.

    3. Svindende konservativt parti giver mulighed for vælgerhop fra højre til det yderste højre. Frafaldne DFere kan man håbe på, som vælgere. Det vil partiet selvfølgelig spekulere i.

    4. Man laver et uldent partiprogram, hvor man lover at deportere alle indvandrere, der ikke har fundet et job indenfor 2 år. Hvortil skal man sende disse 250.000-500.000 mennesker. Alle de naive racister hopper på limpinden. Det interessante er, at det er de gamle, som NB ikke ønsker at hjælpe, (se deres partiprogram), der kommer til at stemme på det nye parti, indtil de sidder på gaden på en ølkasse, sammen med romaerne.

    5. Gad vide, om Lars Seier Christensen bankmand, bosat i Schweiz bidrager økonomisk til partiet, hvor hans bror Peter Seier Chrisensen er en af stifterne. Måske er LSC blevet træt af LA? Måske træder han til og hjælper dette superliberalistiske parti. Det kunne være interessant at vide, om det er tilfældet.

    Et parti, der sammenligner en hel gruppe mennesker med ukrudt. Hvad har de at byde på, ærligt talt?

    Der er behov for partier, der samler, ikke et rigmandsparti, der vil splitte landet. A

  40. Af Lars Kristensen

    -

    I øvrigt kommer Amalie Lyhne selv fra et populistisk parti som de fleste partikammerater.

    Hæv niveauet på debatten – Berlingske – og skru ned for totalitære debattører som Amalie Lyhne der kun vil had.

  41. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Benny Bums

    Hvis Nye Borgerlige skulle blive valgt ind i Folketinget, så bliver det nok nærmere dem, der vil finde sig handlingslammede, når de banker hovedet ind i noget, de til dato ikke har forholdt sig realistisk til.

    Virkelighedens verden.

  42. Af peter kocsis

    -

    De Nye Borgerlige er De Gamle Nazister

  43. Af peter kocsis

    -

    prøve

  44. Af Lars Kristensen

    -

    Jeg er i øvrigt enig med, at der er panik i magtpartierne.

    Løkke har allerede tidligt sendt Søren Pind i byen med sine hadske udmeldinger. mens der kastes sten fra motorvejsbroer og Venstre ikke har stoppet migrantinvasionen og den kønsopdelte svømning.

    NB vil også tage vælgere fra Amalie Lyhnes LA. Hos NB har de få stort set den samme økonomiske politik og en ansvarlig udlændingepolitik.

    Her der det så Amalie Lyhnes brister demaskeres.

    Uden total stop for migranter kan hun og andre også skyde en hvid pind efter alt hvad der hedder skattelettelser. I stedet hedder det nedsmeltning af institutioner og massive udgifter til migranter uden dannelse og uddannelse.

    Alene derfor er Amalie Lyhne falsk udover hun er usympatisk.

    AF JAN PETERSEN – 24. SEPTEMBER 2016 21:41

    Amalie Lyhne er ikke “journalist”.

    Hun er blogger og demagog.

  45. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt tvivler jeg meget på, om Amalie Lyhne overhovedet”nedværdiger” sig til at læse kommentarsporet på bloggen. Enhver anstændig blogger ville selvsagt reagere, når forskellige debattører påpeger, at bloggen indeholder faktuelle fejl.

    Denne udtalelse er, mig bekendt, heller ikke korrekt – at Lars Hedegaard har opfordret til “selvtægt”. Så vidt jeg husker, opfordrede Lars Hedegaard til “selvforsvar”. De to ord / begreber har altså ikke meget med hinanden at gøre!

    Hvilke interesser er det mon Amalie Lyhne er sendt i byen for at tjene – med sit manipulerede ævl? 🙁

  46. Af Kim Olinsson

    -

    Nej det er ikke alle muslimer som ønsker at ødelægge danmark, eller at danmark omdannes til et kalifat men, desværre er der en temmelig stor del der hellere end gerne ser demokratiet erstattet af et muslimsk , land styret ved hjælp af sharia, ingen rettigheder til kvinder og ingen ytringsfrihed.
    Desværre ser vi jo at flere og flere, både anden og tredie generations, indvandrere, bliver mere og mere religiøse, ja grænsende til rabiate, disse personer og deres ligesindede, stiller krav til at det danske samfund skal tilrettes mod muslimer, at vores love/- og grundlov skal ændre så disse personer tilgodeses.
    Når man sammen med dette ser på krimminalstatestikken, hvor disse personer er langt overrepræsenteret, ser på vold i nattelivet og mishagsytringer overfor danske piger og deres påklædning. Ja så er det svært at være imødekommende, og rummelig

  47. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt et fantastisk godt forslag fra Ungarns premierminister, iflg DR.dk/nyheder:

    “Ungarns premierminister: Byg en kæmpe flygtningeby i Libyen
    Viktor Orban, manden bag pigtrådshegnet i Ungarn, taler for, at EU skal samarbejde med kaotiske Libyen.”

    Forslaget bliver så lige vinklet, manipuleret og fordrejet af DR’s vanlige røde journalist lejesvende 🙁

    Men ellers er forslaget ok 🙂

  48. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt apropos – vinkling / manipulation / fordrejning – minder det lidt om Amalie Lyhne? 🙁

  49. Af Steen Raaschou

    -

    Det er ikke nok at nævne det hånligt, som om det var åndssvagt. Masser af konservative kommentatorer i Europa nævnte muligheden for borgerkrig efter blodighederne i sommer. Sikkerhedschefer som journalister.Navnlig i Frankrig selvsagt. Hvorfor måtte de ikke lige det, Lyhne?

  50. Af Jan Petersen

    -

    Amalie Lyhne er sgu da ligeglad med kommentarer her. Hun er købt og betalt for at fyre det usammenhængende propaganda fis af 🙁

  51. Af Jens Hansen

    -

    Det er bare herligt, at alle højreekstremisternes partier ødelægger hinanden.
    Det er jo de samme vælgere, som de kappes om.

  52. Af J. Hansen

    -

    Det er bare herligt, at alle højreekstremisternes partier ødelægger hinanden.
    Det er jo de samme vælgere, som de appelerer til.

  53. Af Kim Lindberg

    -

    https://youtu.be/yAAq2EQLBkY

  54. Af Zeki Laurent Sadic

    -

    Det er dårlig stil at manipulere som Lyhne gør. Udtrykket “ukrudt” var vist ikke møntet på alle muslimer, men var hæftet på de ekstreme islamister, der vil sprede død og ødelæggelse.

    Ligeledes er det også normalt dårlig stil at trække nazikortet, men her beder Pernille Vermund nærmest selv om – ikke at blive kaldt nazist – men at blive mindet om at dele af hendes politik er den samme. For demokratisk sindede borgere må blive stærkt bekymret, når hun – og Nye Borgerlige – vil introducere særlove for muslimer, på samme måde som nazisterne i 1934 indførte særlove for jøder kaldet “Nürnberglovene.”

    Helt konkret skal tørklæder fx forbydes i det offentlige rum. Turban og kalot er selvfølgelig helt okay. For der har vi ikke med muslimer at gøre. Men dette er rendyrket diskrimination.

    Hvis man ønsker tørklædeforbud – af den ene eller anden grund – så skal man gøre som DF, for at undgå diskriminationsstemplet: Foreslå forbud med religiøse hovedbeklædninger generelt. For det er ikke diskriminerende mod en enkelt samfundsgruppe, men rammer bredt.

    Vermunds projekt skal nok blive underholdende at følge. I tirsdags sagde hun i radioen, at den eneste grund til hun startede partiet, var fordi hun så en mulighed for at der lå stemmer mellem K og DF. Med andre ord: projektet handler om hende selv og hendes begær for magt. Hvis hun havde opdaget, at der lå stemmer mellem V og LA, så havde det været dér hun havde placeret sig.

  55. Af Niels Larsen

    -

    Zeki Laurent Sadic

    Nu er der jo så særlove for muslimers påklædning i Frankrig (og for andre mærkværdige beklædninger fra andre sekter), så hvorfor skulle vi ikke kunne indføre et tilsvarende, yderst fornuftigt forbud?

    Som det er nu, er der da ingen tvivl om, at muslimsk klædedragt er med til at splitte befolkningen fremfor at samle den.

    Det kan ingen da være tjent med – og Grundloven foreskriver da, at fremmede religioners forhold ordnes ved lov.

  56. Af Svend Jensen

    -

    Nye borgerlige har intet med racisme at skaffe. Almindelige mennesker har ligesom opdaget, at islams hovedbudskab er “Det er jer eller os”.
    Problemet er meget simpelt – ved generelle observationer kan alle iagttage at jo flere muslimer der lukkes ind i Danmark, desto flere og større uløselige konflikter bryder der ud.
    Da det helt klart kun er muslimernes antal der betyder noget for eksplosionen i konflikter, må man handle rationelt for at eliminere problemet.
    Det eneste rationelle er at afbryde masseimporten af muslimer omgående og totalt. Udeluk muslimer fra Danmark og konflikterne forsvinder; hvilket umuligt kan kræve den store ledvogtereksamen at forstå.
    Danmark er hverken moralsk eller etisk forpligtet til at lade sig erobre af fremmede folkeslag, blot fordi et sammensurium af godtænkende fjolser med horisont til næsetippen ønsker at begå kollektivt selvmord.

  57. Af Kristian Østergaard

    -

    Det mest skræmmende er, at Pernille Vermund åbenbart ikke selv forstår, at hun er racist – og at det hun har skabt, er en platform med dybt racistiske idealer. Det står endda lige der i deres partiprogram. Alverdens dårligdomme er indvandreres skyld. Faktisk stort set alt, hvad der er galt i Danmark, handler om indvandring.

    At hun så samtidig har en nedladende og usympatisk debat stil gør næppe sagen bedre. Jeg har tidligere prøvet at tale med Pernille om det her, hvor hun prompte gik over til at svine mig til i stedet for at prøve at forklare, hvorfor de racistiske ting hun siger og skriver, ikke skal forstås sådan.

    Nationalistiske Borgerlige handler åbenbart om følelser og laveste fællesnævner langt mere end fakta og konstruktive løsninger.

  58. Af Lotte H

    -

    Lyhne er faktisk med til at gøre tingene klarere.
    For mig bliver det mere og mere klart, at argumentet for IKKE at stoppe den fortsatte asylindvandring (dvs. argumentet mod NB’s politik) ikke handler det fjerneste om konsekvenser, fremtidsscenarier eller et bud på, hvordan man kan løse udfordringen. Det handler derimod udelukkende om, at man er racist, hvis man ønsker et stop. Og hvis man så oven i købet er ”velhaver”, så er man ekstra ond og racistisk.
    Det er bare for tyndt og for ynkeligt med disse stemplingsforsøg. Vi er altså ikke dummere, end at vi godt kan se, hvornår der smøres tykt på, hvornår udtalelser fordrejes, og hvornår vi fjerner os fra at diskutere det, der er relevant, nemlig konsekvenserne.
    Jeg synes, dit indlæg virker desperat og udstiller manglen på alternative løsninger, Lyhne.

  59. Af Flemming Lau

    -

    Lotte H.
    Enig!

  60. Af Niels Larsen

    -

    Kristian Østergaard

    Hvad racistisk er der i at påpege indlysende sandheder?

    Muslimerne er ofte modstandere af vort samfundssystem – det fremgår endog af koranen.

    Muslimerne modsætter sig ofte integration – det skal de også ifølge koranen.

    Muslimerne er ofte dybt kriminelle – langt mere end en hvilken som helst anden befolkningsgruppe.

    Muslimerne står for den groveste del af volden – og den er sanktioneret i koranen.

    At Danmark ville være et langt bedre sted uden islam – sikkerhedsmæssigt, samhørighedsmæssigt, kriminalitetsmæssigt med meget mere – kan der ikke herske den mindste tvivl om. Selv politisk korrekte politikere indrømmer det nu åbent – 35 år for sent.

  61. Af Erik Christiansen

    -

    For pladderhumanisterne, åndsamøberne, sinkerne, femi-fascisterne og de hjernevaskede rødkålshoveder handler det kun om “racisme” hvis nogen er modstandere af masse indvandring og islamisering. For alle andre handler det om overlevelse! Vores økonomi, velfærd, civilisation og fred vil blive udskiftet med nedskæringer, social elendighed, sygdom, hospitalsskandaler, barbari og terrorkrig hvis indvandringen ikke stoppes. Er det svært at forstå?

  62. Af Erik Christiansen

    -

    For plad der humanisterne, ånds amø berne, sin kerne, femi-fas cisterne og de hjerne vaskede rødkåls hoveder handler det kun om “racisme” hvis nogen er modstandere af masse indvandring og islamisering. For alle andre handler det om overlevelse! Vores økonomi, velfærd, civilisation og fred vil blive udskiftet med nedskæringer, social elendighed, sygdom, hospitalsskandaler, barbari og terrorkrig hvis indvandringen ikke stoppes. Er det svært at forstå?

  63. Af Rikke Nielsen

    -

    Flere udtrykker at det er borgerkrigen de sort-blå går efter.
    Og deri er jeg enig.

    Ellers giver de paradoksale og selvmodsigende udmeldinger absolut ikke mening. De lyder ikke alle, som om de har en IQ under 80, så et par stykker af dem kan nok godt gennemskue, at det de forsøger at forsvare, bliver ødelagt via det, de forsøger at ødelægge.

    Og set i dét lys, giver det også mening, at Pernille Vermund er ligeglad med, at hendes ultimative krav ikke kan gennemføres indenfor landets demokratiske rammer.

    Kampen mod muslimerne er udelukkende et middel til at nå et andet mål; krigen mod demokratiet og borgerkrigen mod alle danskere – især flertallet af de etniske danskere – der ikke er sort-blå som dem selv.

    Målet er et diktatur, der for mange nok kan bringe mindelser om islamisme, bare under sort-blå overherredømme.

  64. Af Niels O

    -

    Lyhne har kørt en pind hen over stålhegnet ind til de nationalistiske lænkehunde.
    Og så kører glammeriet helt vildt i kommentarsporet.

  65. Af Rikke Nielsen

    -

    Erik Christiansen, mange af dem, der betaler for dig nu, er dem, der står på din hadeliste, så mon ikke de er forduftet, når det kommer dertil, at der kun er dig tilbage til at modtage.

  66. Af Erik Christiansen

    -

    Det er lidt sørgeligt med alle disse feminister og “humanister” der ligesom rikke ikke forstår et kuk af det hele. De bytter om på op og ned, ondt og godt, ret og vrang og på den måde når de frem til en politisk fantasi-verden der intet har med virkeligheden eller den sunde fornuft at gøre.

    Hørte igår i P1s bagklog en kvinde, annelise marstrand j. der heller ikke fattede hvad virkeligheden går ud på. Hun kunne ikke få øje på eet eneste problem med indvandringen. Hun mente at Danmark sagtens kunne modtage fem-ti millioner migranter, hvis bare vi rykkede lidt sammen og lærte at blive mere tolerante. Så hun fik fint forklaret hvad DRs synspunkter.

  67. Af Erik Christiansen

    -

    …hvad DRs synspunkter går ud på.

  68. Af Finn jensen

    -

    Gu ve om hun bliver statsminister -folk er ved at være trætte af pladderhumanister

  69. Af Svend Jensen

    -

    @RIKKE NIELSEN – 25. SEPTEMBER 2016 12:34
    “Flere udtrykker at det er borgerkrigen de sort-blå går efter.
    Og deri er jeg enig.”

    Det som Rikke kalder borgerkrig er, når muslimerne bliver flertallet, en befrielseskrig fra islamisk undertrykkelse. Rikke foretrækker måske en dansk Islamisk Stat. Hvis hun gør det, burde hun lige smutte ned til IS i Syrien, det ultimativt korrekte islamiske samfund, og se hvordan det muslimske ideal fungerer.

  70. Af Leif Knudsen

    -

    Amalie Lyhne er ud af det Radigale kød. LA er en aflægger fra Radigale, så hvad kan man forvente fra den kant? Overmenneske-syndromet, hadefulde udfald, løgnagtige stråmandsargumenter, tilsvining, moralsk herrefolksmentalitet, islamisk røvslikkeri, selvkulturel kamikaze, hetz.
    Var det noget jeg har glemt?

  71. Af Leif Knudsen

    -

    Amalie Lyhne gør sig skyldig i citatfusk. Følg hendes eget link og se at hendes ukrudt-pointe er løgn, manipulation og citatfusk. Måske burde udvalget for videnskabelig uredelighed gennemå hendes eksamensopgave for at se om hun tidligere har snydt med citatfusk og stråmænd?

  72. Af Leif Knudsen

    -

    Ha ha, det tog liberale Amalie Lyhne ca. 1 minut at bortcensurere et indlæg.

  73. Af Niels O

    -

    @Leif Knudsen – 25. september 2016 15:06

    “Var det noget jeg har glemt?”

    Svært at sige med det barnlige proletarsprog, du fører.

    Skrev du et indlæg mere, der er blevet “bortcensureret”?

  74. Af Niels O

    -

    @Svend Jensen – 25. september 2016 13:40

    Borgerkrig? Vil det sige, at du anerkender muslimerne som borgere?

  75. Af Anders Munch

    -

    “Målet er et diktatur, der for mange nok kan bringe mindelser om islamisme, bare under sort-blå overherredømme.” Rikke Nielsen
    Jeg vil bare gerne have, at alle kvinder med x-x kromosomer forlader politik og stemmeboksen og trisser ud på en byggeplads. Der bliver de, indtil de har bygget et hus med alt installeret uden mænds hjælp eller trisser hjem til kødgryderne.
    http://www.eurodan-huse.dk/media/178885/Hus%207_Kinasvaj_3500.jpg
    Et hus, 3,5 milliarder kvinder med x-x kromosomer.

  76. Af Henning Lyk

    -

    Kære Amalie Lyhne, der fik du virkelig noget af din radikale bagage ud mellem sidebenene. Du har selvfølgelig ret til at komme med dine politisk korrekte venstrefløjs meninger, men det bliver de ikke mere rigtige af. Jeg er kun en hvid neger, der oprindelig stammer fra Afrika, jeg kan li hottentotter, særligt dem, der spiser bacon, der IKKE er halal. Alle i radigale landsforræddere, der gør ALT for at fjerne den oprindelige Danske befolkning og erstatte den med noget vælgerkvæg, i kan styre, der er importeret fra muslimske lande, skulle skamme jer, at i slet ikke skønner på, at vores forældre og deres forfædre har kæmpet i generationer for at gøre Danmark til et unikt samfund. Os, du med URETTE kalder for racister, er med rette bekymrede over, hvilken fremtid disse gedehyrder vil give Danskerne, når de med hjælp Fra Danske skattepenge overtager landet med alt de yngel, de fremstiller hvert eneste år. Han havde jo helt ret, Gadafi, når han sagde: Vi behøver slet ikke at kæmpe med de vestlige lande, vores muslimske kvinder alene skal nok sørge for muslimsk flertal i løbet af nogle få årtier.

  77. Af Erik Larsen

    -

    Kan kun sige , at personer som dig Amalie Lyhne, Krause-Kjær, M.Østergaard, Sofie, Johanne, Pernille ……………… de (I) forstår INTET.
    Forstår de dog ikke hvad folk med forstand (undskyld FORSTAND) PÅ hvad udviklingen i Europa i dag går mod – siger, at nu er det sidste chance – det er præcis hvad de såkaldte nye borgerlige siger. Hvad har det med “whisky-bæltet” og andet at gøre??? En klog mand som f.eks. Asger Aamund siger næsten præcis det samme, i hvert fald deres første punkt: totalt asylstop.
    Forstår du dog ikke, at lille Danmark kan ikke hverken pladsmæssigt eller økonomisk klare Mellemøsten og Afrikas ønsker om at nyde godt af vores bistand (der endda på mange områder er “out of order”).

  78. Af Erik Larsen

    -

    Og i øvrigt – du/jer der kalder al fædrelandskærlighed for “rascisme” skal nok lige være klar over at den bestemt ikke er “velhaverbestemt” eller nord fra Kvøvenhavnstrup. Nej, nej, nej – men angrib du dog bare os jyder også.

  79. Af Erik Larsen

    -

    Og i øvrigt – du/jer der kalder al fædrelandskærlighed for “rascisme” skal nok lige være klar over at den bestemt ikke er “velhaverbestemt” eller nord fra Kvøvenhavnstrup. Nej, nej, nej – men angrib du dog bare os jyder også.
    Prøv du hellere at koncentrere dig lidt om de artikler der beskriver hvor skrækkeligt de unge i dag er blevet indoktrineret i skolen og i dag slet ikke har noget forhold til deres land eller deres jævnaldrende. (for slet ikke at tale om deres forældre og bedsteforældre). Se blot Berlingske i dag med pigen der er blevet kaldt “luder” af 500 på det tåbelige “facebook” og mange andre ting i Danmark i dag. Vågn op!!

  80. Af Erik Larsen

    -

    Kære Svend Jensen, at du gider at kommentere en “Rikke”.
    Hun er ikke dansk – ikke på nogen måde – hun ønsker multi-kulturisme og helst med muslimsk islæt. Lad det være, der er jo 50 andre her på bloggene, der bruger hele deres tid på at promovere anti-danske meninger.
    Og Henning Knudsen, Lyk, m.flere godt at se at der stadig er danskere i landet.
    Og til Kristian Østergaard (er du ifamile med Morten Østergaard? det skulle man tro!)
    DET ER DA FAKTA at fortælle at syge, svage , ældre danskere kan få 34 MILLIARDER til rådighed mere om året, hvis vi stopper indvandrerbølgen og kun tager folk der kan klare sig selv ind (ligesom i USA og andre lande).
    Hvorfor – hvorfor er det lige at du ønsker lige os DANSKERE der har betalt skat i måske 50 år på gaden og bag i boligkøen og meget mere???

  81. Af Erik Larsen

    -

    Kære Svend Jensen, at du gider at kommentere en “Rikke”.
    Hun er ikke dansk – ikke på nogen måde – hun ønsker multi-kulturisme og helst med muslimsk islæt. Lad det være, der er jo 50 andre her på bloggene, der bruger hele deres tid på at promovere anti-danske meninger.
    Og Henning Knudsen, Lyk, m.flere godt at se at der stadig er danskere i landet.
    Og til Kristian Østergaard (er du ifamile med Morten Østergaard? det skulle man tro!)
    DET ER DA FAKTA at fortælle at syge, svage , ældre danskere kan få 34 MILLIARDER til rådighed mere om året, hvis vi stopper indvandrerbølgen og kun tager folk der kan klare sig selv ind (ligesom i USA og andre lande).
    Hvorfor – hvorfor er det lige hr. Østergaard, at du ønsker lige os DANSKERE der har betalt skat i måske 50 år på gaden og bag i boligkøen og meget mere???

  82. Af Niels Larsen

    -

    Erik Larsen

    Kultur- og historieignoranter som Lyhne evner ikke at vågne af dvalen.

  83. Af Lars Petersen

    -

    @ AMALIE LYHNE.

    LØSNINGEN PÅ DET HELE, HEDDER FORTSAT: “DEMOKRATISK/DYNAMISK SKAT” KÆRE VEN..

    1. Det første man skal gøre sig bevidst om, er, at vi ganske enkelt er blevet alt for forskellige,
    hvilket i kombination med de nye masse-kommunikerende teknologier, bevirker, at tvangens
    demokratur, vil blive erstattet af demokratiets individuelle frihed, hvilket vil føre til følgende:

    Det lader sig ganske enkelt ikke gøre meget længere, at folk finder sig i, at snævre / centrale,
    og decentrale enheders folk, (ofte familiemedlemmer, nærmeste venner, journalister, etc etc
    skal have lov at styre de offentlige ord, samt stagnations-voldtage hele konfrontationen ihjel,
    mellem borgeren og foreningsmedlemmets beslutninger; (heraf ingen beslutninger), mens
    man i demokraturets tegn, hæver andres lønninger, i oppumpede gager og goder til sig selv,
    skønt den værdi man levere, ofte er lavere end pis, da pis er vand, og deraf rep. en hvis værdi.

    2. Heraf vil der ophobe sig en mængde borgerkrav, (i hele vesten), som man aldrig før har set,
    og hvilke krav vil strække sig fra: Indvandring, Skatter, samt hvad disse, eksakt går til, etc. etc.,
    & hvis al sammen ender ud i demokratiske/dynamiske skatter, som vil rekonstruere ordenen.

    DYNAMISK SKAT, ERSTATTER SNAKKEN MED HANDLING:
    * Indvandringen: De som er for denne, endsige vil et stop herfor, men er tilbageholdende for
    aggressiv hjemsendelse, vil “SELV” komme til at betale for egne holdningers pris, da individet,
    for egne midler, bl.a. kan vælge denne massive omkostning fra via SKATs servere, hvilket vil
    betyde, at regningen i kraft af “egoismens naivitet”, automatisk overføres til rette ejermænd.

    * Ovennævnte, vil hurtigt komme til at omkalfatre hele arbejdsmarkedet, & bevæge sig dybt
    ind i de dele af industrierne, som har kørt på “lobby-korruption” de sidste utallige årtier, såvel
    udtrykket: “Frihandel”, straks vil blive erstattet med det nye udtryk: “KONKURRENCELIGHED”.

    Derfra vil her etableres nogle internationale standardkrav, (via et revitaliseret WTO) hvortil en
    indkøringsfase iværksættes, såsom at Kina på den ene side, skal tillade medarbejderne kan
    organisere sig, imens evigheds-barslen i EU forsvinder, og langt mere til, ligesom våbnet for at
    få nationerne til at rette ind, vil blive, at andre nationer indføre en tilsvarende protektionisme
    , svarende til hvad anden nation “faker på”, i sparet omkostning, målt ud fra WTO aftalerne..

    SLUTTER MED ET VIDUNDERLIGT SPØRGSMÅL:
    Hvordan tror du det kan være at system-journalisten, med en dækningsgrad; tæt på de 100%,
    kun henter meningers folk ind foran mikrofonerne; hvis indtægt enhver kan søge aktindsigt i, mens de, hvis indtægt ingen kan søge aktindsigt i, simpelthen er IKKE-eksisterende ???.. GÆT..

  84. Af Lars Petersen

    -

    @ Amalie Lyhne.
    Har et indlæg i dit filter..

  85. Af Niels O

    -

    Torben Mark Pedersen:
    “Amalie Lyhne er en usling”

    https://www.180grader.dk/Islam-og-indvandring/en-sviner-fra-amalie-lyhne#c1081403

    Uha, det er gået noget tilbage for enigheden mellem de to tidligere LA’ere, må man sige. Men TMP er jo også nationalist nu.

  86. Af Hul igennem?

    -

    Uden at Fr. Amalie lige ville det,
    Så beskriver hun ret godt hvad der sker- og vil fortsætte..
    mvh

  87. Af Rikke Nielsen

    -

    Anders Munch, Q.E.D.

  88. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Anders Munch

    “Jeg vil bare gerne have, at alle kvinder med x-x kromosomer forlader politik og stemmeboksen og trisser ud på en byggeplads. Der bliver de, indtil de har bygget et hus med alt installeret uden mænds hjælp eller trisser hjem til kødgryderne.”

    Gælder det samme alle de mænd, der har ti tommelfingre og ikke kan stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele?

    Dem er der godt nok mange af!

  89. Af Anders Munch

    -

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/meningsmaalinger

    Så er alt tilbage ved det gamle. 10 procentpoint forskel mellem mænd og kvinder. I betragtning af hvordan mange kvinder på højrefløjen har det med flygtninge, og hvordan mange mænd på venstrefløjen har det med flygtninge, så er det pinligt åbenlyst, at flygtninge”krisen” er kvinders vilje manifisteret i politik. Det er så åbenlyst og alligevel vil dette faktum ikke blive diskuteret noget sted i den offentligt finansieret debat.

  90. Af Svend Jensen

    -

    @ANDERS MUNCH – 26. SEPTEMBER 2016 18:45
    Anders har evigt ret.
    Ingen forsvarer muslimske migranter (kvinder siger ‘flygtninge’) mere følelsesladet end hunkønnet. De fleste venligboere ser ud som kvinder, ligesom toppen i det radikale venstre og de ekstreme venstrefløjspopulister med deres feminine intetkønsvæsener.
    Fru Stampe er utroligt bange for at støde de sarte unge stærke våbenføre mænd fra mellemøsten på evig ferie i Danmark, medens danske mænd hånes som de fjolser der betaler kvindernes multikultifest.
    Er det hunnerne der hidser hannerne op til kamp om deres gunst ?

  91. Af R. Harald Kristiansen

    -

    NB med Pernille Vermund har intet på hjerte, rent politisk. Hendes problem er nu, som fraskildt med tre små børn, at hun ikke har tid nok til at drive sin lille arkitekttegnestue og der mangler muligvis mandens indtægt til at få det hele til at løbe rundt. Hun laver ombygninger på villaer. Det kan hun da ikke leve af.

    Som konservativ politiker er hun så langt nede på listen, at hun aldrig ville komme i Folketinget. Så stifter hun et parti hvor hun selv er nr. 1. Hvis hun får stemmer nok kommer hun ind, som nr. 1. Hvis hun ikke kommer i Folketinget, har hun i hvert fald fået en reklame. Hvem lader sit hus bygge om? Det gør de mere velhavende. Den appelerer hun til. Jeg synes ideen med at stifte et parti er smart. Som folketingspolitiker tjener hun mere, end end selvstændig arkitekt.

    Nu er hun ikke min kop the, således får hendes fremmedfjendske og inhumane parti ikke min stemme.

    Hvad kan endnu et nyt højre parti diske op med? Det bliver fremmedhad og skattelettelser, hvor man tager penge fra ældre, fattige og studerende.

    I gamle, der agter at stemme på hende, kommer til at sidde på en ølkasse ved den varme rist, med poserne ved jeres fødder, efter at hun har siddet ved magten i 4 år, fordi hun stiler hen imod statsministerposten, siger hun.

    Held og lykke med jeres fremtidige statsminister.

  92. Af Anders Madsen

    -

    Bor Amalie Lyhne i en ghetto eller i et velhaverkvarter sammen med vælgere som stemmer på Liberal Alliance der har forseslået et stop for asyl. Er Amalie Lyhne racist og en hykler?

    Svar udbedes eller bliver det ved danskerhadet og foragten for Danmark fra Amalie Lyhne?

  93. Af Jan Johansen

    -

    Det handler bestemt også om udlændinge og især om utilpassede og mere eller mindre ekstremt voldelige og kriminelle udlændinge, Amalie Lyhne, men klart nok også om så meget andet, som du netop påpeger. Som en konsekvens af disse utålelige tilstande, som vores handlingslammede politikere erfaringsmæssigt intet gør noget ved – eller i hvert fald kun meget lidt, så må der meget naturligt følge en del ubehagelige verbale reaktioner, hvorefter såkaldt højrepopulistiske partier opstår. At de nok heller ikke kan stille nævneværdigt op gør næppe situationen bedre. Der snakkes og snakkes, og alle skubber problemerne fra sig med den simple forklaring, at vi er underlagt forskellige bestemmelser og forordninger i kraft af vores medlemskab af EU samt andre bestemmelser som menneskeretserklæringen og andre konventioner. Det er dybt godnat, og det kan ikke være rigtigt, at vi i et selvstændigt land som Danmark og naturligvis alle andre selvstændige lande skal blive ved med at finde os i dette efterhånden totalt forfejlede EU-tyranni og andre overformynderiske tyranier. Det giver jo netop grobund for de reaktioner, vi ser i forbindelse nyetablerede mere og mere højrepopulistiske partier. Det må være muligt for medlemslandene i EU at gøre indsigelse gældende over for helt oplagte fejltrin, eks. vedr. flygtninge og migranters gentagne kriminelle handlinger. Hvis ikke det snart bliver muligt, bør vi overveje vores situation i EU!

Kommentarer er lukket.